צעירים יכולים לעשות הרבה כדי לתרום לקהילה שלהם, ולפעולות אלו יכולות להיות השפעה מועילה. יש הרבה דרכים שצעירים יכולים לעשות שינוי חיובי באמצעות מעשיהם.

מעורבות בני נוער בקהילות שלהם יכולה להגביר את הביטחון העצמי ולטפח תחושת שייכות. יתר על כן, זה עשוי להפחית שימוש בסמים, מחלות נפש ופעילות פלילית.

מה זה ארגון קבוצת נוער?

קבוצות נוער הן צורה נפוצה של ארגונים חברתיים מבוססי קהילה. הם יכולים לפעול בקנה מידה מקומי, לאומי או בינלאומי.

לפני שתתחיל, זהה את קבוצת גיל היעד שלך וצור תוכנית המותאמת לצרכיהם. קח בחשבון בעת הגדרת פגישות את לוח הזמנים שאתה מעדיף בהתבסס על מקום וזמנים פנויים.

חיוני שיהיה צוות אמין של מתנדבים שמוכן לתמוך ולהדריך את הקבוצה. אנשים אלה צריכים להיבחר מתוך מאגר המתנדבים הקיים שלך ולבדוק אותם ביסודיות לפני ההצטרפות לצוות הפרויקט שלך.

צעירים צריכים מקום בטוח לשאול שאלות ולהביע רגשות. הם רוצים ליצור חברויות עם בני נוער אחרים שהם יכולים לסמוך עליהם לתמיכה, כמו גם ללמוד אחד מהשני.

מה זה כרוך במבוגרים?

מבוגרים המעוניינים לתרום לקהילה שלהם יכולים לעשות זאת על ידי עידוד השתתפות בני נוער בפעילויות המועילות לשניהם. זה יכול לכלול עבודה עם קבוצת נוער או התנדבות לארגון צדקה.

בני נוער שלוקחים חלק בפעילות התנדבותית ואזרחית מפתחים תחושת אזרחות, אמפתיה לזולת ויכולות מנהיגות. יתר על כן, הם צוברים ניסיון עבודה בעל ערך חיוני להבטחת עתיד בריא לעצמם ולקהילותיהם.

מבוגרים יכולים להפיק תועלת מעבודה עם צעירים על ידי קבלת מידע רב יותר לגבי הבעיות המשפיעות על הדמוגרפיה הזו. יתר על כן, הם יכולים לנצל את המומחיות שלהם כדי לתכנן ולהעריך יוזמות קהילתיות ארוכות טווח.

במה מעורבים צעירים?

מעורבות בני נוער יכולה ללבוש צורות רבות – מסיוע באירוע קהילתי מקומי ועד להתנדבות לפרויקטים בית ספריים או לקבוצות נוער. הצעת להם הזדמנויות מרובות תיתן להם את התחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר וישפיעו לטובה על הקהילה שלהם.

ילדים וצעירים המשתתפים בפרויקטים של שירות קהילתי יכולים להיות דרך מצוינת ללמד אותם כיצד ליצור קשרים חיוביים עם אחרים. יתר על כן, זה עוזר להם להכיר בכך שלמאמציהם יש השפעה מתמשכת על הסובבים אותם ועלולים להפחית את הסבירות להתעללות בסמים, מחלות נפש או פעילות פלילית.

מעורבות צעירים במחקר ובשירותי בריאות מינית ופורייתית (SRH) משפרת את יעילותם, אבל זה יכול להיות מאתגר לגייס מעורבות משמעותית ממגוון בעלי עניין. מדריך זה בוחן את המורכבות סביב מעורבות המטופל והציבור במחקר SRH, כגון כיצד לגייס אוכלוסיות נוער מגוונות ולהבטיח שהם יישארו מעורבים לאורך כל התהליך.

מה כרוך בגורמים חיצוניים?

אנשים מבחוץ יכולים למלא תפקיד חשוב בהתפתחות הקהילה. הם יכולים לסייע על ידי קביעת הסצנה, הפעלת ארגונים קיימים כמוסדות משתתפים, ופועלים כמתווכים בשוק הבונים קשרים עסקיים כדי לחבר קהילות לשווקים רלוונטיים (Eftekhari et al., 2007).

מרכיב בסיסי בפיתוח הוא מעורבות פעילה של אנשים מקומיים. גורם חיצוני יכול לסייע על ידי תמיכה בעבודתו על ידי עריכת התייעצויות, פגישות ומפגשי למידה משותפים איתם.

יתר על כן, זרים יכולים לסייע לקהילה המקומית על ידי יצירת שותפויות עם CBOs וקואופרטיבים כדי לגשת לשווקים רלוונטיים. זה יכול להיות כרוך בפעילויות כמו ביצוע מחקרי שוק ואיסוף מידע, גישה למקורות מימון, הפצת מוצרים, מימון מיקרו, הכשרה מקצועית וחינוך – רק כדי להזכיר כמה!

לפרטים נוספים : ארגוני נוער_COYO