בכל פעם שאתה צריך להגיש מכרז, יש דרך מסוימת שאתה צריך לעשות את זה. זה נקרא כתיבת מכרזים. זה יבטיח שתקבל את סכום הכסף הנכון מהלקוח שלך.

מה המטרה של כתיבת מכרזים?

בין אם אתה עסק קטן או ארגון גדול, לעתים קרובות תצטרך לכתוב מכרז כדי להגיב להזמנה למכרז (RFT). במסמך זה תתבקש לספק סחורות או שירותים לחברה אחרת. מכרז יכול להיות תהליך מפחיד. על מנת לזכות בחוזה, תצטרך לוודא שאתה מציע את התמורה הטובה ביותר לכסף ושההצעה שלך מקיפה ככל האפשר.

בעת כתיבת מכרז, חשוב לכלול חקיקה רלוונטית, השפעה חברתית והיבטים רלוונטיים אחרים. אלמנטים אלה יעזרו לכם לשכנע את הספק שאתה האפשרות הטובה ביותר לתפקיד.

מכרז הוא מסמך המשמש קבלנים כדי להגיב להזמנה למכרז. הוא מכיל מידע על הפרויקט, נהלי הרכש וקריטריוני ההערכה. אורך המידע הוא לרוב מאות עמודים.

ההיבט החשוב ביותר של כתיבת מכרז הוא מתן הראיות לכך שיש לך את המומחיות הדרושה להעברת החוזה. הניסיון של החברה שלך אמור להתאים למפרט הקונה. יתכן שתתבקש לספק מספר מחקרי מקרה כדי להראות את המומחיות שלך. מחקרי מקרה אלה צריכים להיות קשורים להיקף הפרויקט ולמורכבותו.

חשוב גם לספק מידע על מחזור החברה שלך. באופן כללי, הקונים יבקשו הוכחה לשלוש שנות מידע פיננסי.

כתיבת מכרזים – מה לדעת?

בין אם אתם מחפשים להיות סופר רך או סתם להגדיל את הסיכוי שלכם לזכות בחוזה גדול, הכרת הפרטים הקטנים של כתיבת מכרזים יכולים לעשות את כל ההבדל. מכרזים הם מסמכים כתובים שנשלחו ללקוחות פוטנציאליים, ומאפשרים להם לבחור את העסק המוסמך ביותר שיספק להם סחורות ושירותים.

למכרזים טובים יש יעדים ברורים ומראים ללקוח שאתה מבין את צרכיו. הם גם מבהירים את נקודות החוזק והחולשה שלך. כדי לעזור לך להתחיל, הנה כמה טיפים לכתיבת מכרזים:

הימנע משימוש בשפה פרחונית, או משפטים ארוכים מדי. במקום זאת, השתמש בקול פעיל, במילים פעילות והימנע מהיפר -בול. כמו כן, לעולם אל תכתוב מידע שאינו ידוע ללקוח.

וודא שאתה פוגש את הלקוח לפני שתכתוב מכרז. ניתן לעשות זאת באמצעות שיחת טלפון ראשונית או פגישה עם הלקוח. בפגישה זו הקונה יכול לשאול אותך שאלות לגבי השירותים שלך או מודל אספקת השירות שלך.

הלקוח עשוי גם לרצות לראות את תיק העבודות שלך כדי לראות דוגמאות מהעבודה שלך. כלול קישור לתיק העבודות שלך בקורות החיים שלך בכתיבת המכרז. כמו כן, כלול את שמך ופרטי הקשר שלך בכותרת המסמך.

כדי להשיג עקביות חזותית, ייתכן שתרצה להשתמש בסגנונות מילים. אלה מאפשרים לך להוסיף עיצוב, כגון נקודות קליעה, ולעקוב אחר שינויים.

מדוע אתה זקוק למקצוען כדי לכתוב מכרזים?

בין אם אתה כותב בעצמך מכרז, או ששכר איש מקצוע שיעשה זאת בשבילך (כגון: כתיבת מכרזים: שער), אתה צריך להיות מסוגל לעשות את זה נכון. כתיבת המכרז היעילה ביותר נעשית על ידי הבנה מוצקה של קריטריוני ההערכה וצרכיו של קונה החוזה. זה גם עוזר להיות מסוגל לתקשר ביעילות.

תהליך כתיבת מכרז עשוי להיראות פשוט לאדם שאינו רכש. אבל דרוש משמעת כדי לעקוב אחר התהליך מההתחלה ועד הסוף. עליכם להיות מוכנים להתמודד עם שינויים ברגע האחרון.

סופר מכרז מקצועי יכול לנהל את התהליך, להנחות אותו ולהבטיח שעמדתם בכל כללי המכרז. הם יכולים גם לעזור לך לכתוב מכרז שהוא מקיף ככל האפשר. זה יכול להגביר את הביטחון שלך ולהגביר את הסיכוי שלך לזכות בחוזה.

סופר רך טוב יספק לך ספריית הצעות מחיר מקיפה. זה יכלול את המסמכים, התאריכים, האחריות ובעלי העניין העיקריים. מידע זה יועיל בהמשך, ויעזור לך לכתוב את התגובה היעילה ביותר. הם יכולים גם לעזור לך לכתוב נהלים ומדיניות לעסק שלך. הם יכולים גם לראיין לקוחות למחקרי מקרה.

לסופר רך טוב יהיה גם ניסיון רב. תהיה להם הבנה טובה של העסק שלך מנקודת מבט טכנית. הם יכולים גם לעזור לך לכתוב הצעה שתרשים את הלקוח הפוטנציאלי שלך.