שיקום הוא גישה רב-תחומית, ממוקדת אדם, המבקשת לסייע לאלו שחוו מחלה, פציעה או מוגבלות להשיב את כישוריהם ועצמאותם.

הביקוש העולמי לשירותי שיקום נמצא במגמת עלייה, עקב הזדקנות האוכלוסיות ומספר הולך וגדל של אנשים עם תנאים ארוכי טווח. כוח האדם השיקומי מורכב בין היתר מפיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק ופסיכולוגים קליניים.

האם סוציאליזציה משחקת תפקיד בחיינו?

סוציאליזציה היא תהליך של אינדוקטרינציה של אנשים עם נורמות, ערכים, אמונות והתנהגויות משותפים של קבוצה. הוא ממלא תפקיד אינטגרלי בהתפתחות לחבר מבוגר בחברה.

ילדים לומדים על סוציאליזציה מגורמים רבים, כגון משפחה, בני גילם ושכונות. מבוגרים אלו מספקים להם שיעורים על איך העולם עובד, איך זה להיות חלק מהחברה ומהי התנהלות נכונה ושגויה.

סוציאליזציה חיונית לכולם, במיוחד אם העבודה שלך דורשת אינטראקציה נרחבת עם עמיתים לעבודה. יתר על כן, זה עוזר לשמור על חדות המוח שלך ומוריד את הסבירות לפתח מחלת אלצהיימר או דמנציה.

האם הערכה עצמית יכולה להיות מנומסת יותר?

הערכה עצמית היא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון כאשר אנשים עם מוגבלות מנסים להשתלב מחדש בחברה. הרגשה טובה עם עצמך יכולה להניע אותם לשאוף לעצמאות והכלה בחברה.

אחת הדרכים להגביר את ההערכה העצמית שלך היא הצבת מטרות והשגתן. פירוק משימות גדולות לשלבים ניתנים לניהול שניתן להשלים לאורך זמן, והתמקד בהיבטים החיוביים של כל משימה תוך כדי.

דרך נוספת להגדיל את הערך העצמי שלך היא על ידי הצטרפות לתוכניות התנדבות המאפשרות לך להתחבר לאחרים תוך כדי תרומה של ערך. פעולה זו תגביר את רמות הדופמין במוח, מה שיוביל לעלייה ברמות הביטחון.

מהי מודעות עצמית?

מודעות עצמית היא מיומנות שאנשים רוכשים באמצעות ניסיון וצמיחה. זה מאפשר לך לזהות את החוזקות והחולשות שלך, מה שמוביל לשיפור הערך העצמי.

מודעות עצמית חיונית במיוחד לילדים שעלולים להרגיש אחרת בבית הספר ובבית. על ידי מודעות עצמית, ילדים יכולים לזהות טוב יותר את החוזקות והחסרונות שלהם ולהבין מה מניע אותם להצלחה.

מרפאים בעיסוק יכולים לסייע למטופלים בפיתוח מיומנויות אלו באמצעות הערכה, הדרכה והדרכה. זה כרוך בהכרה של גורמים אישיים (חשיבה, השפעה ומאפיינים פיזיים) וכן סביבה (סביבות פיזיות/חברתיות).

חיים עצמאיים הם היבט חיוני של שיקום חברתי. זה מרמז שמישהו מרגיש מועצם ויכול לעסוק בפעילויות החיים במלואן.

השתתפות בחינוך, בעבודה ובילוי מאפשרת לאדם לדאוג לעצמו ולבני משפחתו.

לאחר פציעה, אנשים רבים יכולים לחזור לעצמאות בפעילויות יומיומיות כמו שירותים, דיבור והליכה. רווחים אלו ניצחו קשה אך משפרים משמעותית את איכות החיים.

עם זאת, תהיה זו טעות לתת עדיפות לעצמאות כמטרה היחידה של השיקום. במאמר זה, אנו מציעים שעדיף לאזן בין עצמאות לבין אוטונומיה ומעורבות חברתית כיעדים משלימים. פעולה זו יכולה לסייע בטיפול בחלק מהמגבלות הקשורות לעצמאות תוך שהיא משמשת מטרת-על.

האם אנחנו יכולים להיות עם יותר מוטיבציה?

מוטיבציה היא כוח מעורר השראה שעוזר לאנשים להגדיר ולהגיע ליעדים שלהם. זה גם מעודד תחרות ומטפח קשר חברתי.

מוטיבציה יכולה להגיע ממקורות רבים, כגון תגמול פנימי, תמריצים חיצוניים וקשרים חברתיים. יתר על כן, מוטיבציה עשויה להיות מעוצבת על ידי תרבות, חינוך ובחירות אורח חיים.

מטופלים משתקמים מתמודדים לעיתים קרובות עם מכשולים הבודקים את חוסנם, מה שמוביל לירידה במוטיבציה. לכן, חיוני שהמטופלים יהיו משתתפים פעילים בתהליך הטיפול שלהם.

לפרטים נוספים :

https://allgood.org.il/%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99/